Пунктом 8.1. постанови Президії НАН України від 17.03.2022 №77 «Про організацію роботи установ, організацій та підприємств НАН України в умовах воєнного стану» визначено, що у разі неможливості проведення засідання вченої (науково-технічної) ради організації НАН України у період воєнного стану її керівник має право самостійно визначати порядок висунення від такої організації кандидатур молодих вчених на здобуття стипендій НАН України і президента НАН України та атестації стипендіатів. Документи про висунення кандидатур молодих вчених на здобуття стипендій НАН України і Президента України та звіти про досягнуті стипендіатом результати подаються в електронній формі з подальшим наданням їх у паперовій формі після припинення чи скасування воєнного стану.
Також розпорядженням Президії НАН України від 25.03.2022 №157 "Про внесення змін до розпорядження Президії НАН України від 15.03.2022 №147 «Про оголошення конкурсів на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених і НАН України для молодих вчених й проведення атестації стипендіатів Президента України та стипендіатів НАН України»" було внесено зміни щодо матеріалів, що подаються претендентами на стипендії.
Зокрема:
- витяг з протоколу засідання ради про висунення претендента на здобуття стипендій Президента України або НАН України за результатом відкритого або таємного голосування членів ради (1 стор.), завірений керівником організації з урахуванням п.8.1 постанови Президії НАН України від 17.03.2022 №77;
(Лист-клопотання на бланку установи за підписом керівника в електронному вигляді (відсканований з підписом керівника) із зазначенням ПІБ претендентів на стипендії).
- письмові (або електронні) рекомендації не менше двох докторів наук, які особисто обізнані з науковими здобутками та здібностями претендента (за винятком претендентів — докторів наук та докторантів, які висунуті на здобуття стипендій НАН України) ;
(Листи-рекомендації підписуються докторами наук і в електронному вигляді (відскановані з підписами) надаються до відповідних відділень. У випадку не можливості підписання листа-рекомендації, надається файл у форматі doc-документа де внизу вказується ПІБ доктора наук).
- відомості про претендента, за можливості завірені відділом кадрів за місцем роботи (навчання): прізвище, ім’я, по батькові, дата, місце і рік народження, місце роботи, навчання (для аспірантів і докторантів — рік навчання в аспірантурі або докторантурі), посада, науковий ступінь, вчене звання (час присудження), службова і домашня адреси, телефони, факс, електронна пошта, згода на обробку персональних даних;
(Відомості про претендента подаються в електронному вигляді (відскановані з підписами відділу кадрів/керівника установи). У випадку не можливості підписання надається файл у форматі doc-документа.).
- перелік наукових результатів претендента на здобуття стипендії Президента України, поданий за формами, перерахованими у цьому інформаційному повідомленні;
(Подається в електронному вигляді (відсканований з підписом претендента)).
- список наукових публікацій претендента на здобуття стипендії НАН України за останні п’ять років, підписаний автором і завірений керівником організації, а також копії найважливіших (не більше 3-х) наукових праць за час наукової діяльності (для монографій — анотація, обсягом до 2 стор. друкованого тексту).
(Подається в електронному вигляді (відсканований з підписом претендента)).
Всі матеріали подаються в електронному вигляді (відскановані з підписом керівника/претендента) до відповідних відділень НАН України.
Всі можливі питання, в тому числі по термінах подачі документів, узгоджуються з відділеннями НАН України або з Комісією по роботі з науковою молоддю НАН України.